neděle 24. července 2011

Recenze Marie Claire Srpen 2011

Včera, když jsme se tak s mým eNKáčkem procházeli parkem, jsme konstatovali, že podzim letos přišel extrémně brzo. Blankytně modrá obloha, zmrzlé nohy v converskách, tváře zrudlé od studeného větru, konec letního optimismu… to vše na nás křičelo: podzim je tu! Proto mi přijde dosti ironické, že vám budu psát o srpnovém čísle Marie Claire (MC), ve kterém najdete tipy na to, jak chránit svou pokožku a vlasy před žárem slunce. Nejhloupější na tom je ale to, že pokud se chystáte večer ven s kamarády, módní časopisy vás nyní vyloženě zklamou  nepíše se v nich totiž o šálách, teplých ponožkách, svetrech a jiné výbavě, která vás má stylově ochránit před zmrznutím jsou tedy naprosto mimo. Proto berte tuto recenzi jako jednu z těch, která je minimálně z jiného klimatického pásu, spíše však, z jiného vesmíru, kde léto nekončí 20. června, a proto je vám víceméně k ničemu.

Časopis: Marie Claire

Číslo: Srpen 2011

Vydáno: 21. července 2011

Cena: 89 Kč

Bonusy: 50ml vzorek deodorantu Garnier Invisi Mineral, popř. vzorek termální vody Vichy

srpnové MC zdobí usměvavá Jennifer Aniston, snad všem známá hlavně díky své roli Rachel v seriálu Přátelé (Friends). Tato krásná dvaačtyřicetiletá žena je jednou z těch, která se narodila pro to, aby zdobila covery ženských magazínů přirozenost a uvolněnost z ní totiž přímo cáká a sprše jejího charismatu jsem neunikl ani já. Její decentně vyretušované tělo, ukryté pouze v oversized saku a kalhotkách, lahodí mužskému oku, vrásky kolem očí pak našemu srdci vypadá totiž díky nim tak nějak lidsky, a ne jako vosková figurína, které obálky tak často zdobí. Za roztomilou fotku Jennifer a užitou barvu fontu (taková mezi oranžovou, růžovou a lososovou) dávám pět bodů z pěti! † 5/5





Lenky Bull (vlastně už Fabiánové) mě dost nudí. I tentokrát přispěla na začátek čísla nečitelnou slátaninou, které chybí hlava a pata. Na rozdíl od Andrejky, která se v srpnové Elle zaměřila na jedno téma a o tom psala, Lenka se snaží vyjádřit se k vícero pasážím čísla, a proto žádné nakousnuté téma pořádně nerozžvýká, klouže po povrchu a čtenář si z toho stránkového kvákání o ničem také nic neodnese. Navíc její styl je plný klišé a prázdných obratů, o kterých si nejspíše myslí, že se on ní očekávají. Milá Lenko, mýlíte se, my toužíme po originalitě a tvořivosti. U příštího úvodníku prosím zapomeňte na to, co by měl a neměl správný úvodník obsahovat a raději nám napište něco hezkého od srdce, co bude mít hlubší smysl .-)† 2/5



jsou v srpnové MC věnovány převážně džínovině. Oui, le denim est partout! Nemám rád džínovinu (je jí všude přehršel) a tahle je navíc ta typicky (staromódně) modrá a rovně střižená, protože je to prý tuto sezonu cool. Nevím, jestli si můj hněv více zaslouží návrháři, kteří tyto hadry každou sezonu stále dokola a dokola šijí, nebo redakce, které je dokola a dokola publikují a označují za trendy. Jasně, z recese si na sebe hodit jeden retro kousek může být švanda, ale když jsou první tři strany (s reklamami šest) věnovány výhradně tomuto typu oblečení, udělá se vám z toho nanic. Vypíchnout můžu jen boty Guess a psaníčko (či peněženku?) YSL ze strany 20. Jinak je to značně vyčpělá bída, pro kterou stačí nalistovat jakékoli letní vydání módního magazínu za posledních 50 let. Vedle děsného denimu je dalším tématem festivalový rock look. Na úvod nám redakce naservírovala okované černé louboutinky, ze kterých je mi taky mdlo, protože když dámský střevíc, který má svou ladnou linií vyvolat dojem, že žena v něm jdoucí je nejspíše lesní víla z francouzských luhů, okováte drsnými rockovými cvočky, naprosto zabijete princip této boty a sestrojíte tak dítko jménem Frankenstein-Louboutin. Ne, na tuhle nudli mě nikdo neutáhne a pokud bych byl žena a měl svých těžce vydělaných dvacet tisíc vložit do ikonických bot s rudou podrážkou, tyto by to nebyly ani kdyby mi je podstrkovali s 50% slevou. Na další straně ale už najdete celkem hezké kousky. Mě osobně zaujaly boty Givenchy, rukavice Guess a psaníčko Alexander McQueen, které svou drzostí perfektně okoření uhlazený koktejlový look své majitelky. Módní editorialy dostávají za svou nevyváženost, prvoplánovost a neoriginalitu 3 body z 5, a to jen díky skvělým „Historkám z podsvětí“ (název strany s rockovými doplňky). † 3/5



, ty dělají tomuto vydání MC skutečně čest! První editorial je prostě ÚŽASNÝ. Pod názvem „Foreign Affairs“ se skrývají kouzelné černobílé fotografie pořízené v Petschkově vile v Praze, které vás jistě ohromí svým geniem loci. Poklona tvůrci této stavby (Max Spielmann) a fotografu Dennisonu Bertramovi, díky nimž vznikl jeden z nejlepší foto editorialů roku! Jednu výtku k němu sice mám, ale tu až posléze. Následující fotografie s názvem „Žár ve stínu“ mě sice moc neokouzlily, protože modelka je opět ne příliš sličná, nicméně stínohra na straně 98 a dvoustraně 100101 je velmi rafinovaná a rozhodně hodna vašeho pohledu. V sekci Beauty na vás ještě čeká editorial „Divoké pobřeží“, který taktéž tvoří velmi solidní fotky bronzové krásky s malým poprsím (to jsou ty 15leté modelky…). † 4/5

Kvalita je již od prvního čísla MC (vyšlo v dubnu 2009 a shodou okolností na jeho obalu byla taktéž Jennifer) na vysoké úrovni, a proto kdo má rád duchaplné čtení, ze všech módních magazínů by měl vždy sáhnout právě po MC. Titulním článkem je samozřejmě rozhovor s Jennifer a jejími kolegy herci, kteří s ní točili film Šéfové na zabití (v kinech od 4. srpna). Dále zde nalezneme článek o mladých britských návrhářích, jejichž hvězda pomalinku stoupá, portréty festivalových div, rozhovor s Marcem Jacobsem, o guerilla gardeningu (DOPORUČUJI nastudovat!!!), o Američankách, které nevyjdou z domu bez zbraně u pasu (je na hlavu postavené, že místo aby občané cítící se ohrožení apelovali na své politiky, aby jim zajistili bezpečnost, se Američané vyzbrojují jak na divokém západě). Zajímavý je též pohled trojice tvořené kamarádkou, manželkou a manželem na to, jestli bylo správné říct své nejlepší přítelkyni o manželově nevěře (btw. tomu manželovi bych už nevěřil ani nos mezi očima!). Magazín typicky uzavírá sekce Life&Style, ve které najdete kouzelný dům z francouzského Ile de Ré a lahůdky z Toskánska. Nejraději bych dal redakci MC za články 5/5, ALE! Velkým neduhem MC je naprosté kašlání na detaily a užitečné informace. Články z mezinárodní centrály jsou přebírány hlava nehlava, což je třeba problém „Festivalových div“, jelikož kromě jejich jména a názoru na festivaly se o nich nic nedozvíte. A ruku na srdce, zajímá vás názor nějaké zpěvačky Shingai Shoniwa, když ani nevíte kolik jí je, odkud je, jaké vydala album,…? Krátký životopisek v tomto případě chybí jako sůl! Dalším příkladem jsou zmiňovaní mladí britští návrháři. Fotografie jejich modelů jsou nelogicky rozházené, přičemž jejich popisky jsou situovány úplně mimo, takže čert aby se v tom vyznal. Navíc jsou návrháři opět uvedení jen tak, jmenovitě, bez podrobností, bez webových adres, bez hlubších souvislostí… Přínos tohoto článku? Nula (francouzsky: nul). U rozhovoru s Jennifer naprosto chybí popisky u fotografií. Bohužel neznám její herecké kolegy (J. Bateman, J. Sudeikis, C. Day) a po přečtení tohoto rozhovoru se to nezměnilo, protože jednoduše nevím, který je který, jelikož fotky nejsou popsány. Ano, čtenář si má dohledat některé detaily on-line, ale tohle nepovažuju za detaily, nýbrž za trestuhodné nedostatky! Tak třeba reportáž o guerilla gardeningu. Super inspirace, ale aby autorka napsala, jak se ta skupinka „výtržníků“ dala dohromady (facebook? nějaké webovky?), to ji nenapadne. Jak se tedy mám zapojit mezi vandaly sázející kytky, když nevím, kde sehnat informace o nejbližší „akci“? Míšo Komrsková, tohle jste vážně „pohnojila“. Taktéž u editorialů jsou neúplné popisky (chybí ceny, jména modelek,…). Dávám tímto článkům 4 body, ale to jen kvůli tomu, že Elle dostala za cybersex 3. REDAKCE, VZPAMATUJTE SE! † 4/5



První




naleznete na straně 26 v „Pokušení módní redaktorky“. Zde se zaměřte na nové hodinky od Diora (Dior VIII), které reagují na současný trend plastových či keramických těl hodinek. Pokud jste pravidelnými čtenáři MC, jistě přeskakujete rubriku 101 nápadů. Jednak jich nikdy není tolik, co slibují, navíc jsou vytvořené kombinace tak odporné, že chvílemi přemýšlím, jestli listuji MC nebo katalogem Quelle. Tentokrát se ale stylistky Soňa s Dariou překonaly a rocková dvoustrana je přímo nabitá zajímavými kousky boty Guess by Marciano, kabelka Marc Jacobs, džíny Diesel Black, sluneční brýle Diesel. Nechte též svou mysl opít smyslnými vůněmi  asi tak bych vás nalákal na článek „Nová klasika“, ve kterém MC představuje parfémy, které se brzo objeví na trhu a přitom už teď aspirují na označení „ikonické“. Je nesmírně zajímavé číst o tom, jak voní parfém (je to má úchylka), a proto tento tip redakce rozhodně při čtení nepřeskakujte. Naopak, pomalu si ho vychutnejte a až vyrazíte příště do parfumérie, vezměte MC s sebou a porovnejte slova s realitou! Pak tu je ještě nějaký článek o letní péči o vlasy (i zde jsem trpěl rozpory mezi radami a realitou) a blog Ivy Pazderkové, kterou sice nadevše miluju, ale tohle se jí vážně nepovedlo, takže to prosím nečtěte. † 3/5

Na závěr bych chtěl ještě vzkázat redakci, že dát reklamu na Jar do MC je hřích, za který bych trhal uši. Dát reklamu na Jar do MC do hlavního rozhovoru čísla je pak hřích smrtelný a za takový už věším na oprátku. Taktéž reklama na ČSOB na konci článku o divách naprosto zabila poslední fotku, tedy tu se slečnami Macdonald a Cilmi. Příště, až budete opět sázet reklamy, prosím, připojte k rozumu i cit. Děkuji.

A ještě něco. Kdo přede mnou zmíní slovo linie ve významu kolekce a sezóna ve významu řada, se ocitá na mém blacklistu a už nikdy si u mě neškrtne. Tyto novotvary si prosím strčte za klobouk a držte se překladatelských tradic.


Hodnocení: 4/5




† 1 Alexander McQueen Knuckle Leopard-print calf hair clutch (cena: 32 375 Kč, zdroj: net-a-porter.com)

† 2 Christian Louboutin Studded leather Pumps (zdroj: designchristianlouboutin.com) proboha jen tu nic nekupujte! (jsou to všechno fejky :-)

† 3 Givenchy Zipper Platform Sandal (zdroj: onioholic.com)

† 4 Dior VIII Cocktail watch (zdroj: fashionfanaticos.com)

Obálka Marie Claire Srpen 2011 (zdroj: marieclaire.cz)




Tento článek je věnován mému eNKáčku, protože je vždy pánem svého ČASu.

11 komentářů:

  1. Haha! Konečně něco jiného něž psaní a Amy Winehouse :-D
    Poslední 3 příspevky blogů které sleduju jdou o Amy!

    OdpovědětVymazat
  2. píšeš luxusně. jsem nadšená, tohle tady chybělo, jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  3. Prď na redaktorky MC ;) Napsal si to krásně! ;) T.

    OdpovědětVymazat
  4. Pokud se někomu líbí nové pojetí ELLE a editorial AB není co dodat

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám MC ráda, ale toto léto je propadák a člověka deštivé počasí nahlodalo na podzimní trendy, ale NIKDE se nedočteš ani základní informace. PROČ?? Určitě piš recenze dál, moc by mě zajímal i názor na Elle :-)

    OdpovědětVymazat
  6. ehm ehm, Fildo tahle tvoje "taková mezi oranžovou, růžovou a lososovou" bude asi korálová řekla bych ;-) :D

    OdpovědětVymazat
  7. @Anonymní: na fotce v článku by to mohla být skutečně korálová, ale v reálu je to na korálovou (dle mě) až příliš neonové :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc se bavím, mám chuť si ten časopis jít koupit a porovnat Tvoje komentáře s realitou:-)

    OdpovědětVymazat
  9. Čtu zpětně a skvěle se bavím! Přijde mi dost vtipný/tristní/absurdní, jak dětinská reakce MC na tenhle článek pěkně poukazuje na to, že si prostě spousta z nás spoustu věcí ještě bere moc osobně... a že nedokážeme přijímat rady a 'konstruktivní kritika' je ještě pořád sprosté slovo...

    Followuju (i když jako studentka angličtiny nesnáším počešťování anglickejch slov) tvůj blog teprve pár dní, ale už se těším na další development (Sh*t, I almost did it again.).

    OdpovědětVymazat
  10. @Ančuš: studentka angličtiny? Mega závist! Taky jsem ji chtěl jít studovat, ale nějak se mi nelíbily ty obory, které výšky nabízejí. Filologie mě totiž moc nebere, a bez té na překladatele jít nemůžu :)

    OdpovědětVymazat