úterý 19. července 2011

Průvodce Muže po Asosu II. – Vrácení zboží

Jak jsem slíbil, tak činím. Přináším fotoreportáž o tom, jak (ať už z jakéhokoli důvodu) vrátit zboží, které jste pořídili (možná na můj popud) v internetovém obchodě Asos.com! Omluvte prosím ne příliš úchvatné provedení fotografií zrcadlovku má u sebe táta, takže na mě zbyl jen mobil s pidi foťáčkem…


† 1 Mezi zbožím, které jsme si z Asosu objednali, je i něco, co není takové, jak jsme si představovali. V mém případě je to šedý svetr velikosti XXS vyrobený ze zákeřných (umělých) vláken, která činí ze svetru pleteného svetr masožravý. Ačkoli nemám nic proti vyznavačům S&M, sám se k nim neřadím, a proto jsem se rozhodl svetr poslat zpět.

† 2 Mé rozhodnutí je reálné, jelikož Asos do 28 dnů od doručení zásilky garantuje vrácení peněz či výměnu nevyhovující barvy či velikosti produktu. Po této lhůtě lze zboží vrátit také, ale už to asi nepůjde tak hladce. Podmínkou vrácení je však to, že zboží pošlete zpět nenošené, nikterak modifikované a v původním obalu! Proto s odstříhávám cedulek a vyhazováním plastových pytlíků počkejte, dokud si nejste naprosto jistí, že si tu danou věc necháte.

† 3 Nechtěné zboží hezky složíme, ať si o nás Britové nemyslí, že v Česku žijí hovada, co oblečení nazývají „hadry“ a vše hážou bez ladu a skladu na jednu hromadu (to by vám pak tu reklamaci taky nemuseli uznat…).

† 4 Oblečení, úhledně složené, vložíme do originálního plastikového pytlíku (oni totiž každou zasílanou věc balí takhle zvlášť, jistě z důvodu hygienického skladování).

† 5 Každý pytlík je označen jménem výrobku a jeho čárovým kódem. Pokud jste si toho objednávali víc (jako já :-), dejte pozor, abyste to dali do toho správného sáčku.

† 6 V každé obdržené zásilce je obsažen tento formulář, jehož součástí je seznam zakoupeného zboží a nálepka se zpáteční adresou (tu uvidíte později). Pokud jste ho ztratili, popř. nějakým strašným omylem nebyl přiložen, můžete si ho v neperzonalizované podobě stáhnout zde. V tomto případě pak ale nesmíte zapomenout vyplnit kolonky Datum nákupu (Order Date) a Číslo nákupu (Order °N), které jsou jinak na Asosem zasílaných formulářích předtištěny.

† 7 Já použil přiložený formulář, takže mi stačilo vyplnit pouze to, jestli chci Vrátit peníze (Refund) či Vyměnit zboží (Exchange) já zvolil vrácení peněz a napsat jeden z důvodů výměny, které jsou vypsány zcela vpravo. Kód 5 znamená shitská kvalita (Poor Quality), což, myslím, přesně vystihuje důvod, proč jim masožravku Péťu vracím.

† 8 Vše pečlivě zabalíme. A když říkám pečlivě, tak pečlivě! Toto je pravý okamžik, kdy můžete dát průchod své vášni k práci s lepicí páskou, protože pošta má ráda hooodně lepicí pásky. To víte, až to převozník České pošty poveze na pramici přes La Manche, musí mít jistotu, že mu do balíčků nenašplouchá mořská voda.

† 9 Tady vidíte avizovanou nálepku se zpáteční adresou. Ta se sice trošinku liší od té uváděné na webu Asosu, nicméně já se budu modlit, že právě ta z nálepky je správná. Ten šedý pytlík je ten samý, ve kterém mi zboží poslali. Klidně jim to pošlete i v nějaké funglovce krabici, ale já šetřím přírodu, takže obalové materiály používám opakovaně (běžná praxe z eBay .-)

† 10 Detail nálepky s adresou. Jak jste si jistě všimli, Asos už na ni předtiskl i čárový kód vaší objednávky, což zjednodušuje vaši identifikaci a urychluje vyřízení reklamace (jsem magor do těchto vychytávek!)

† 11 Ještě přilepit adresu odesilatele (tedy mne) a je to!

Ti, co si chtějí spočítat cenu poštovného, mohou tak učinit na webu České pošty mě to vyjde doporučeně na 128 Kč, což je celkem přijatelné.

A důležitá poznámka na závěr. Poštovné si bohužel platíte z vlastní kapsy, Asos ho proplácí jen v případě, že vám zaslal zcela špatnou zásilku. Zákazníci v UK se mají, protože Asos si po celé zemi zřídil své sběrné body, kde mohou nespokojení nákupčí své balíčky bezplatně odevzdat.

Komu to nestačilo, může ještě prostudovat kompletní Return Policy na stránkách Asosu.

O tom, jak to celé dopadlo, vám dám vědět na Twitteru. Takže koho zajímá, jestli má první reklamačka u Asosu dopadla úspěšně, a tím pádem si ověří, že tento postup vede k úspěšnému vyřízení záležitosti, musí mě followovat. ČÁÁÁu!

6 komentářů:

  1. super článek, určitě užitečný.)
    a taky používám obalové materiály opakovaně.)

    OdpovědětVymazat
  2. skvělé napsáno, jestli si někdy z Asosu něco pořídím a budu jim to chtít vrátit, určitě využiji Tvých rad! :)

    OdpovědětVymazat
  3. miluju tvé články!už se těším na další;)

    OdpovědětVymazat
  4. Nejen v UK.. i v Nemecku muzes cokoli z Asosu poslat bezplatne zpet - staci to jen odnest na postu.. bohuzel ne s postama ve vsech zemich (v Rakousku si postovne taky zaplatis) ma Asos smlouvu.. skoda, no, v Asosu nakupuju rada, protoze jsem zila v Nemecku, ale ted jsem zpet v CR a tak si troufam objednavat jen doplnky.

    OdpovědětVymazat
  5. diky moc, dnes jsem vyuzila Tvuj navod

    OdpovědětVymazat
  6. taky diky moc, taky jsem pouzila tento navod a vracene penize uz mam na ucte, vic takovych uzitecnych clanku :-)

    OdpovědětVymazat