sobota 16. července 2011

Recenze Elle Srpen 2011

Další nádherný den, který je poznamenán limity maloměsta. Pár kroků od domu se koná cool akce, na kterou však nemůžu, jelikož nejsem dost cool. Solution = píšu pro vás tenhle článek s nadějí, že se díky němu stanu dost cool na to, aby mě tam, jednou, pozvali.

Včera vyšlo nové číslo Elle a jak jsem na začátku svého blogování sliboval, přináším recenzi tohoto nového čísla, která je víc než na místě, jelikož srpnové číslo je opět zabaleno „v celofánu“, takže módní bibliofil, který si rád vybírá na základě obsahu, je nucen koupit zajíce v pytli, popřípadě nekoupit a umírat v mukách, že možná přišel o nějaký perfektní foto editorial. Pokud své srpnové číslo ještě nemáte, tento článek se stane vaším průvodcem a spásou (neříkejte mi mesiáši, Filda je naprosto dostačující .-)

Časopis: Elle

Číslo: Srpen 2011

Vydáno: 15. července 2011

Cena: 119,90 Kč

Bonusy: „sexy župánek“ v černé či červené barvě, 10ml vzorek šamponu Orzene na normální vlasy

Obálka prodává (a v tomto případě to platí dvojnásob, když z časopisu nic jiného nevidíte) a mě zrovna tato neuchvátila. Ano, Daniela Peštová, modelka a přítelkyně Paľa Habery, vypadá ve svém chlapeckém outfitu od italského domu Salvatore Ferragamo naprosto úchvatně, ovšem celý dojem kazí právě pan Habera, který tam prostě jaksi nezapadá. Je pravda, že toho chlapíka nemám příliš v lásce a že čtenářky magazínu možná naopak při pohledu na něj zažijí příjemné chvění. Já však ne, a proto hodnotím obálku jako průměrnou.

Po pár stranách věnovaných reklamě na vás čeká „Pohádka o dvou jizvách“, což je název úvodníku šéfredaktorky Andrey Běhounkové. Ačkoli z úvodníků obvykle unesený nejsem (o jazykových kompetencích některých šéfredaktorek módních časopisů by se totiž dalo silně polemizovat), tenhle se „Andrejce“ celkem povedl a neuděláte chybu, když si poučný příběh na rozehřátí přečtete.

Na straně 14 pak začíná samotný obsah tohoto čísla, a to fotoreportáží ze svatby Aleny Šeredové/Buffon. Pokud stejně jako já milujete fotky z krásných svateb těch, kdo na ně mají, na tomto materiálu si vyloženě smlsnete. Už jen to, že si nevěsta nechala ušít svatební i párty šaty britskou návrhářkou Jenny Packham, jejíž talent využila nejedna celebrita toužící po tom říct si své „ano“, je zárukou, že půjde o svatbu noblesní, avšak jednoduchou a velmi vkusnou. Dokonalý úvod, redakce!


Co jsem ale vážně nepobral je hned následující článek s výmluvným titulkem: „Opravdu nás orální sex baví?“ Nemám nic proti orálnímu sexu, ani autorce, ani samotnému obsahu článku, ale šoupnout tento materiál na začátek časopisu a navíc hned za romantické fotky Aleny v bílém je vážně trochu mimo mísu. Obvykle tyto články nečtu, protože mě zas tak nezajímají, ale kvůli vám jsem udělal výjimku, a tak můžu garantovat, že je zcela nezávadný :-)

Proč si vlastně módní časopisy pro ženy (!?!?!?) kupuju? Dámská móda mě inspiruje a pokud se mi líbí nějaký kousek z módních editorialů, snažím se sehnat co mu nejbližší pánskou verzi. Co tím chci říct módní editorialy jsou mým chlebem i vodou. Jenže editorialy v srpnovém čísle Elle nestojí za nic. Nejenže výběr oblečení a doplňků je mizerný, ale i jejich grafické zpracování je otřesné. Dal bych jim tak 4. Pětku si nezaslouží jen díky úvodní straně, která pod názvem „Transparentní jednání“ představuje trend průsvitných dámských svršků, a ten od domu Yves Saint Laurent (3) mě prostě dostal. Takže slečny a dámy, pokud máte mladé a krásné poprsí, klidně se s ním občas pochlubte! Ale pozor jak se dočítáme o pár stran dál v článku „Jak nosit... sex!“, hlubokým výstřihům, leopardím topíkům a vulgárním minisukním odzvonilo. Na místě je letos (pro mne je to tak odjakživa, pro Elle asi od letoška :-) RAFINOVANOST, a tak se halte své dekolty do průsvitných košilí. Pomrkávající bradavky jsou daleko svůdnější než výstřih až k pupíku .-) Dále mě už zaujala pouze kabelečka ze Zary (1) a nákupní (či plážová) taška téže značky (2).

Poklonu naopak musím vystřihnout Barboře Šťastné za její srpnový módní zápisník, ve kterém shromáždila opravdové skvosty. Čtenářům totiž servíruje speciality, které svou pestrostí k létu prostě patří crazy nákupní tašky Marni (7), lehce kýčovité prsteny Piaget (4) či luxusní hodinky Cartier z kolekce Délices de Cartier. Na tuto stránku časopisu určitě stojí za to upřít své zraky.

Ani sekce Detaily u mě neuspěla a až na plastový náramek značky Egoist na straně 51 a prsten z dílny Cartier o dvě strany dál mě nezaujalo nic. První třetina časopisu je tedy mírně podprůměrná.

Reportáž ze života modelky Heleny Christensen i knihy srdce herečky Hany Vagnerové jsou však příjemným čtením, ze kterého na vás zaručeně dýchne nostalgie. Velmi oceňuju, jak se pod vedením Andrey rozrostla sekce věnovaná kultuře, která tak nyní má nějaký význam. Minirecenze knihy Chudí v Lodži od Steve Sem-Sandberga mě skutečně navnadila a uvažuju, že bych si tuhle knížku mohl přečíst! Díky Martine Hradecký :D

Následující článek o cybersexu jsem si opět přečetl jen kvůli vám. Jestli chcete vědět, co je to Sinulator, přečtěte si ho, pokud dáváte přednost „klasické souloži“, nepotřebujete o nejmodernějších vychytávkách na poli cybersexu vědět. Další článek věnovaný věhlasným letním shakespearovským slavnostem na Pražském hradě, resp. portrétům letošních hlavních aktérů, je další „botou“ redakce. Protože se mi ošklivé a depresivní fotky jinak jistě hezkých herců od Ivana Pinkavy nelíbily, přeskočil jsem celý článek (včetně toho „Proč se stydíme za to, co se mužům líbí,“ ve kterém známí chlapi říkají, jak mají rádi naturální ženy pokrytci) přeskočil až na foto editorial.

Ten první, který fotil v Turecku Matúš Tóth, je sice zajímavý vybranou lokací, nicméně ošklivá modelka (navíc hnusně nalíčená fialovou rtěnku nechme černoškám, těm totiž skutečně sekne!) a až příliš nesourodé modely to zabily. Zdůraznil bych jen zajímavé punčocháče Wolford na poslední fotce editorialu. Článek na straně 98 s lakonickým názvem „Love + Fashion“ má dokázat, že v módním průmyslu, kde si všichni šlapou po krku, mohou vzniknout i pevná přátelská a partnerská pouta, což se mu skvěle daří díky zajímavým fotografiím nejrůznějších dvojic, které se v džungli jménem fashion pohybují. Toto téma dále rozvíjí příspěvek české redakce, ve kterém jsou fotografie slavných dvojic ze světa umění doplněné povedenými fotkami dvojice René&Radka, které vznikly v pražském hotelu The Augustine.

Láska a vlasy jsou stěžejními tématy tohoto čísla. Jelikož jsme lásku už vyčerpali, vrhněme se na ty vlasy! Na čtyřech stranách vám nejvyhlášenější kadeřníci poradí, jaké produkty na své vlásky patlat, aby byly jednoduše božské. Mé vlásky, ve středu zkrácené na 2 centimetry, takovouto péči nepotřebují, takže jsem se zaměřil na článek „Velká vlasová revoluce“, který obsahuje sexy fotky modelek s úchvatnými hřívami a komentáři, jak podobné účesy vytvořit na vlastní hlavě. Skutečná pastva po oči! Chtěl bych na tomto místě podotknout, jak těžce nesu, že polovina oblečení na těch sličných divách je pánská. Prosím vás, dámy, pánský šatník je už tak prázdný. Neberte nám to, co jste nám v něm po předchozích módních revolucích nechaly! :-) Další poznámka směřuje k nehtům modelky (6) ze strany 129, které jsou zkrášleny lakem okrové barvy. Tímto prohlašuji kombinaci modrého looku s okrovými nehty za nový TREND! Ve zbytku sekce Krása bych vyzvedl na piedestal veškeré produkty od Biodermy, které bezmezně věřím, jelikož můj obličej zachránila před proměnou v sušenou švestku, a tyrkysový lak Dior (5), který je prostě dech beroucí! Poděkování za jeho objevení patří Zuzce Pelkové.

Pomalu ale jistě se blížíme ke koneci časopisu, a tím se dostáváme k deníku choreografa a tanečníka Yemiho z cesty do New Yorku. Do čtení se mi moc nechtělo (přece jen přečíst kvůli této recenzi celé číslo „na posezení“ je celkem makačka), ale nakonec jsem strávené minuty nad tímto zajímavým zápiskem nelitoval. Doporučuji přečíst, zvláště pak pokud jste fanoušci Yemiho, kapely Charlie Straight či zpěváka Kanye Westa. Pak už následuje jen článek o tom, jak se jí v Kodani (jako všude jinde v cool městech jedí zde jen pokrmy světových špiček a vše, co právě roste, aby to bylo čerstvé). Poslední stránka je věnována jako obvykle deníku Ani Geislerové. Ten, jako vždy dokonalý, uzavírá toto číslo a zároveň způsobuje, že čtenář odkládá časopis s úsměvem na rtech a zapomíná redakci karamboly ze začátku čísla.

Hodnocení: 3/5

Souhlasíte či nesouhlasíte s obsahem či formou mé recenze? Koupili jste si Elle a máte jiný, popř. i stejný názor? Napište mi do komentářů!

A kdo chce být informován o každém novém článku ihned po jeho zveřejnění, může mě sledovat na Twitteru, kde vše bleskurychle oznamuju .-)

PS: sexy župánek by možná mohl být sexy, kdyby za něj nakladatel zaplatil o nějaký ten dolar navíc. Takhle je to další z děsných „dárků“, které duševně způsobilý jedinec hodí do popelnice a zákeřný někomu daruje. Milí tvůrci těchto věčně přikládaných shitů, buď jednou za půl roku přiložte něco hodnotného, nebo se na to vykašlete. Takhle jen platíme o 20 korun navíc (a prej že je to dárek zdarma... haha) a ničíme čínské (při výrobě) i naše (při spalování v palírně odpadů) životní prostředí.




† 1 Zara Messenger Bag (cena: 899 Kč, zdroj: zara.com)

† 2 Zara Plain Basket Shopper (cena: 2 799 Kč, zdroj: zara.com)

† 3 Yves Saint Laurent Spring/Summer 2011 (zdroj: style.com)

† 4 Piaget Cocktail-inspired Limelight rings (zdroj: piaget.com)

† 5 Dior Vernis St. Tropez (cena: 670 Kč, zdroj: dior.com)

† 6 foto: Matúš Tóth, make-up: Adriana Bartošová, styling: Jan Králíček, zdroj: Elle Srpen 2011

† 7 Marni Shopping Bag (cena: 4 500 Kč, zdroj: marni.com)

Obálka Elle Srpen 2011 (zdroj: elle.cz)

Deník Ani Geislerové (zdroj: Elle Srpen 2011)

12 komentářů:

  1. zrovna se novou elle pročítám a tak mi tvoje recenze sedla a vážně se mi líbí! ve většině s tebou opravdu souhlasím. sexy župánek mi naštěstí jako předplatitelce raději ani neposlali..no kdo by toho litoval:D
    mohl bys takovouhle recenzi dělat každý měsíc, je to super!.)

    OdpovědětVymazat
  2. @Tyna: když mně pomůžeš s propagací blogu (řekneš všem ve svém okolí :-), tak budou recenze každý měsíc a nejen na Elle! (-:
    PS: jen se bojím, aby ti pak neposlali ty dárky nějak najednou úhrnně za celý rok. To bys pak mohla dostat šok z takové haldy krámů a taky bys měla zamořený celý byt/dům tím puchem, který při otevření dárečků na čtenáře vždycky čeká :D

    OdpovědětVymazat
  3. Supr recenze!!! Jen tak dál...právě provádím obsahovou analýzu Elle k diplomový práci a možná, samozřejmě s Tvým souhlasem a veškerými formalitami, použiju i některou Tvojí citaci :-)

    Adéla

    OdpovědětVymazat
  4. Baví mě když někdo umí psát. Bezvadný článek, až mě mrzelo, že je konec :)
    Tvůj blog rozhodně budu sledovat!!
    Co se týče ELLE, tak to si už nějaký ten rok nekupuji. V modním časopise mi vadí právě články tipu cybersex, orální sex atak podobně....Na tohle tu máme cosmopolitan a jemu podobné ne?

    http://madewithlove-dith.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  5. Recenze obvykle nečtu, ale u té tvojí musím uznat že se opravdu povedla a většinou sedí:) doufám že v tom budeš pokračovat, číst co píšeš mě fakt baví a myslím že by ses skvěle hodil do redakce nějakého podobného časopisu;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Hele a nechceš psát pro elle? :)
    Pěkná recenze, říkala sem si, že to je na mě až moc dlouhé, ale zhltla jsem to od začátku do konce :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc jsem se pobavila :D prosim, prosím další články :D
    Elle si kupuju, ale já si módní časopis představuji jinak, chci více inspirace a né žvástů o orálním sexu.

    OdpovědětVymazat
  8. @MissSteamy: díky. Já na ten orál taky nějak nejsem :-))))

    OdpovědětVymazat
  9. Ten župánek visí u nás v trafice a odrazuje případné zájemkyně o ELLE:-)

    OdpovědětVymazat
  10. Sakra, Habera tam vypadá jako Ronnie Wood. To neni moc dobrý.

    Elle odebírám jen švédský, za něco peněz výživná nálož muziky na měsíce dopředu. (Občas koupím britiš, když zaujme). Nad českým jsem zlomila hůl... tyhle partnerský kydíčky, sexíček, horoskopíčky a manuály na to, jak si zařídit život, bych obřadně vytrhávala a posílala jim zpátky. Uff. Deník Geislerové je asi jediná světlá stránka. - Jinak tyhle recenze časáků se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  11. Zápisník Ani mě většinou neskutečně vytáčí svou pražštinou, alespoň v médiích by se (kurecšopec) mohlo psát spisovně (nemyslím spisovně jako spisovně, ale hovorovou češtinou bez nářečí), ale tenhle jsem si musela nalepit na "nástěnku" v podobě dveří od skříně vedle troll science a tomu podobných bullshitů- je skvělý. :-)
    K župánku... Nosím ho, když jdu v noci na hajzl a nechci potkat nikoho, kdo by (ne)ocenil absenci pyžama. Nebo na doma...

    Vanda

    OdpovědětVymazat